onsdag 18. mai 2011


Litt tradisjon med utradisjonelle farger.

Typisk Tulla er når hun finner noe hun liker så blir det ikke bare 1 ekemplar med hjem, men som oftes 2 eller 3. Dette gjelder også strikking og siden hun har 2 gutter så må det jo bare bli 2 av hver av det hun strikker. Tullete som hun er så skal det gjerne matche! :-D 

I høst strikket jeg den tradisjonelle blå Mariusgenseren til husets minstemann. Elstemann kler mer jordfarger så det ble en heller utradisjonell versjon til han. Har sett så mange andre utradisjonelle versjoner på andre blogger så jeg ble inspiret til å bryte opp mitt eget mønster å ikke strikke helt like. 



Har tatt vel lang tid med denne, men ikke så gøy å sitte inne å strikke når graderstokken er over 20 og sola titter inn ruta. Har liksom ikke vært bruk for en ullgenser (enda godt). Nå er det meldt litt kaldere og til helgen blir det hytteliv. Mon tro det kommer dager vi kan få bruk for denne enda..?

Har du hatt solfylte dager der du bor?

Tusen takk for koslige kommentarer til forrige innlegg. Det er sååå gøy!
Neste innlegg blir noe nytt og som jeg har fått dilla på, så bare vent å se..

Fin torsdag alle sammen!
-Tulla-

3 kommentarer:

  1. Så artig, denne ligner en jeg strikket i vår, kikk her om du vil; http://frkvirrum.blogspot.com/2011/03/varyr-marius.html.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Ja, jeg likte godt den du strikket. Valgte annen grunnfarge enn deg, men det ser du jo selv ;-)
    Nydelige farger og den passet godt til en som kler slike farger godt. :-D

    SvarSlett
  3. Så flink du er til å strikke Rita! Stilig med litt andre farger på et tradisjonelt mønster! Ha en fin kveld:) Klem

    SvarSlett