torsdag 17. februar 2011

Se min kjole..

Drømmende kjørte jeg hjem etter barselbeøk i går. Jeg hadde fått kosa med en liten prinsesse og nyta den gleden en nybakt baby fører med seg. I gledesrusen så begynte jeg å se for meg en baby og om hvordan jeg kunne legge fram forslaget til direktøren.
Ikke før har jeg kommet meg innom døren innser jeg at huset er ett eneste kaos. Vaskekjelleren roper "hjelp" og det flyter i nesten hver en krok (noe jeg blir i dårlig humør av). Da jeg kommer oppe har minstemann drukket av jif-vindusvask flasken og tømt en hel flaske skure-jif utover kjøkkengulvet. Tror jeg vasket gulvet 3 ganger før jeg fikk bort alt.

 Jeg innser at vi kanskje ikke er helt klar for en baby allikevel.
 Vi har kanskje mer en nok akkurat nå med de 2 vi har,
 så inntil da får jeg bare forsette å strikke kjoler til mine venninders jenter.


Her er kjolen jeg strikket til Johanne.


Jeg skulle jo egentlig hekle en rose for å ha på kjolen, men jeg gav opp. Kjolen hadde ikke blitt passelig om vi skulle ventet på at det skulle bli en fin roseknopp. 
I stedet sydde jeg på et hjerte. Synes den ble litt tøffere nå,
 enn om det skulle vært en roseknopp. 

Tusen takk for koselige kommentarer om bildene jeg tok av Johanne. 
Kommentarer er gøy! 

-Tulla-




6 kommentarer:

  1. så søde kjole:) må inn å myse mer hos deg!
    koselige hilsen fra deg hos meg:)
    ha en fine kveld!
    klemmer

    SvarSlett
  2. Jeg må le av det første du skriver. Kjenner meg igjen. Flott kjole du har strikket. Heldig er hun som får den :)

    SvarSlett
  3. Hahaha, det er godt man har snev av selvinnsikt, og ikke ryker på en enda fullere vaskekjeller ;) Neida, men fornuft er en god egenskap å ha :) Nydelig kjole, så heldig din venninne er,- som har deg som venn :)))
    God helg til deg og dine, Rita! Klem fra Tonje

    SvarSlett
  4. Flink du e Rita, kjæmpe fin kjole og ein flott blogg. Stå på .Klem til deg .

    SvarSlett
  5. Hei!
    Nydelig kjole!!! He he, kjenner meg igjen i det å av og til drømme om baby for så å bli innhentet av virkeligheten. Vi har også to vitre gutter, så også jeg får nøye meg med å strikke og sy kjoler til mine venners jenter. Veldig koselig at du vil følge bloggen min og at du ble med på give away!

    Ha en fin søndag!
    Klem fra Hanne

    SvarSlett
  6. Ligger en award til deg, inne hos meg. Ha en fin dag. Klem

    SvarSlett